۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۲۰۱۵۰
رئیس بنیاد نخبگان استان:

شناسایی 255 نفر نخبه و مخترع برگزیده در چهارمحال و بختیاری

رئیس بنیاد نخبگان استان چهارمحال و بختیاری: هم اکنون در استان ۲۵۵ نفر نخبه و مخترع برگزیده شناسایی شده و در سال جاری موفق به شناسایی ۱۵ نخبه و مخترع شدیم.
شناسایی 255 نفر نخبه و مخترع برگزیده در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، رئیس بنیاد نخبگان استان، با اشاره به گام های بلند در توانمند سازی نخبگان استان از زمان حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: بنیاد نخبگان یک نهاد فکری و نرم افزاری است و باید بتوانیم با استفاده از بهره مند سازی و توانمند سازی نخبگان تأثیرات عمیق تری در حوزه پژوهش و فناوری ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح شهاب در استان توسط آموزش و پرورش و بنیاد نخبگان، افزود: علاوه بر طرح شهاب که برای گروه های سنی پایین جامعه در نظر گرفته شده است، بنیاد ملی نخبگان طرحی برای شناسایی اساتید برجسته دانشگاه در سطوح مختلف دارد.

دکتر خداداد پیرعلی ضمن بیان اینکه قبل از فعالیت بنیاد، تعداد نخبگان و مخترعین برگزیده شناسایی شده استان ۴۸ نفر بوده اند، افزود: هم اکنون در استان ۲۵۵ نفر نخبه و مخترع برگزیده شناسایی شده و در سال جاری موفق به شناسایی ۱۵ نخبه و مخترع شدیم که ۱۱ نفر آنها مختص امسال و ۴ نفر آنها از سال گذشته بوده است.

وی اظهار کرد: تاکنون در ۱۲ جشنواره مختلف حضور داشته ایم که ۴ جشنواره اختراعات کوهرنگ، ۳ جشنواره ملی علم تا عمل، ۳ جشنواره هفته پژوهش و ۴جشنواره فجر انقلاب اسلامی بوده است.

وی گفت: در راستای سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهور بنیاد نخبگان با کمک مشاور محترم اجرایی استاندار ۱۱ طرح جمع آوری نموده که مربوط به دانشگاه ها، جهاد دانشگاهی و بخش های خصوصی می باشد و می تواند به توسعه استان کمک کند و تحولی در حوزه علم و فناوری ایجاد نماید.

رئیس بنیاد نخبگان در پایان گفت: ما تشکیل شورای علمی بنیاد را در دستور کار قرار دادیم که با حضور اساتید دانشگاه و نخبگان تشکیل خواهد شد تا بتوانیم نیاز های فکری و علمی استان را بر طرف کنیم.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۹:۰۶

12 Feb 2020